Daily life in a third-class carriage of the Trans-Siberian Express, called Vostok n° 20. Between the lack of comfort, shared meals, boredom, and secrets shared between strangers, people make time go by as best they can. In a breath of wind, the poems by Marina Tsvetaeva, read by Fanny Ardant, clarify the passengers' feelings: their loneliness, their desire for freedom and love. In this convoy as ordinary as it is mythical, the writer's Russia merges with that of the passengers.