Fabien, a discreet young worker, works in the dark room of an endiverie. At the other end of the production line, Clementine, removes the excess leaves from the endives. One day, she falls on an endive with a sweet word slipped inside, but she gets rid of it. Fabien then launches into a last madness that will block the entire production chain.