As a small girl, Adèle Shaykhulova had to leave Russia for France, leaving the rest of her family behind. To make up for this absence, she secretly films their conversations. But, when she learns that her cousin Sonia, with whom she grew up, has cancer, film becomes perhaps the only way to bridge an immeasurable distance.