The Wall exposes the psychoanalytical point of view on autism, from the mouth of ten psychoanalysts and a pediatrician of Lacanian orientation. For the first time, psychoanalysts describe their theories and their practices in a clear language, accessible to the laymen. In front of Sophie Robert's camera, they thoroughly explain their inner convictions on the causes of autism: a psychosis inferred by a bad maternal relationship, a therapeutic nihilism.