Through the journey of for FtoM transgender people, this documentary by Valérie Mitteaux sets the cats among the pigeons with regard to the obscurantisms surrounding gender. It throws an emancipating light on the masculine/feminine question, because freeing ourselves from the shackles of gender benefits everyone.