A shock photo. In Marseille in 2012, Julia and Auriane, two young students, challenge anti-gay marriage demonstrators and offer a snapshot that quickly becomes a reference in terms of a citizen's anti-discrimination action. They are confronted by an undeclared homophobia which takes advantage of the struggle for equal rights to shamelessly manifest itself. Between progressive draft legislation and new homophobia, a dive into an image which testifies to the state of the relationship between France and homophobia.