This film is a journey into the time of death. Waiting for my mother to die awakened my first memory: that of my grandfather's death. So I retraced the path of that death, passing again and again through the small family cemetery at Ivoy-le-Pré, in central France. To tell the story of waiting and the implacable, of fear and awareness, of life and death. The passage of time.