A reinvented, first-person autobiography that uses Serge Gainsboroug's words, things he said to various people, words that were published or are yet to be so. It's an autobiography that arises from listening to him in a different way, using all his innuendos, some of which slipped by without anyone noticing, reconstructing and rearranging, to the greatest extent possible, without ever losing sight of the man, leaving him to tell his own story there where we'd least expect him. A film in the form of a working drawing, the way he himself seemed to want to do it when he had the opportunity.