Filmmaker Jonathan Caouette embarks on a road trip to move his mentally ill mother Renée across the country from Houston to New York.. As they encounter roadblocks in the present, we begin to flash back to moments from the past, giving us insight into this anything-but-ordinary mother/son relationship. Through musical montage, psychedelic sequences and real and imagined circumstance, Walk Away Renée raises questions about love, sacrifice, and the reality in which we live.