The incredible story of two young people: a twenty-seven-year-old Frenchman, Sébastien Lefebvre, and a twenty-three-year-old Englishman, Jeremy Hinton. Fate and their faith in one another have brought them together. They’ve only known each other a few hours, don’t speak the same language, don’t have the same physique or even the same approach to navigation or life in general. Jeremy is a sailor, Sébastien isn’t. Jeremy has never held an oar in his life. Sébastien will teach him a rowing technique. Together, on October 22, 2003, at 7.00 a.m., they’ll set off from La Gomera in the Canary Islands on one the most difficult sports events in the world.