The encounter between the two couples isn't without consequences and affects the harmony of Bénédicte and Alain. The discovery of the corpse of a mysterious rodent in the drain of the kitchen sink doesn't help things and announces the eruption of irrational and strange occurences in what was, until then, a tidy and ordered existence.