Production Jean-Paul Belmondo had already appeared in a few feature films prior to Breathless, but he had no name recognition outside of France at the time Godard was planning the film. In order to broaden the film's commercial appeal, Godard sought out a prominent leading lady who would be willing to work in his low-budget film. He came to Jean Seberg through her then-husband, Francois Moreuil, with whom he had been acquainted. During the production, Seberg privately questioned Godard's style and wondered if the film would be commercially viable. After the film's success, she collaborated with Godard again on the short Le grand escroc, which revived her Breathless character.