In the countryside of France, the dysfunctional House of Marcoux is in crisis: the patriarch Henri Marcoux has a love affair with the gorgeous red-haired neighbor Léda, a lonely artist that has just arrived from Japan. However Henri does not want the divorce, since he is interested in the vineyard, the house and the income that belong to his wife Thérèse Marcoux and the children. Thérèse is a traditional bourgeoisie woman that is worried with the appearance of Léda and gossip about her family. Their son Richard is a weirdo that loves classical music and is attached to his mother. Their daughter Elisabeth is dating the reckless gold-digger Laszlo Kovacs, who has become a friend to Henri and does not respect Thérèse. Their maid Julie is an easy woman that has sex with the milkman Roger. When Léda is found dead in her house, the police inspector investigate the murder and Thérèse and Roger are suspects.