The death of a wealthy patriarch in 1885 sets off an interfamily power struggle. Son Ferdinando buys out his other relatives in order to gain full control over the dead man's property. But Ferdinando's nephew Amerigo holds out. Amerigo's stance is weakened when he heads for Florence and meets prostitute Bianca.