Louis (Jean-Paul Belmondo) owns a tobacco plantation and cigarette factory on Réunion Island, but it's lonely work — so he sends away for a mail-order bride. Much to his surprise, the beautiful young Julie Roussel (Catherine Deneuve) arrives by ship, looking nothing like the picture he had received by mail. Louis quickly falls for Julie, while discovering that she is decidedly not the woman with whom he had been corresponding.
When the film was exhibited in San Francisco in 1999, film critic Edward Guthmann lauded the film in a review, writing, "Truffaut tells his story with terrific dispatch, as if he was thrilled by its possibilities and couldn't wait to share his enthusiasm...the result is a cool combo of film noir, star vehicle and picaresque romance. It's vintage Truffaut, and a great way to get acquainted or reacquainted with one of cinema's true masters."