Since that improvised ball, forty years have elapsed. Aunt Gayané is gone, discretely as her sister Anna had, before her. There remains the old shop at 168 Paradis street with its sign "custom-made shirts" Hagop and Araxi have aged alot. In a big Parisian theater, a rehearsal is underway for a play called "La Chevalière". The author is called Pierre Zakar. Alone , his father has come for a final dress rehearsal. Following a serious misunderstanding, Hagop leaves Paris and Pierre will never see him again. Pierre is left with biting remorse that one keeps a whole lifetime. His father had come seeking a little warmth ; Pierre had received him in icy luxury of a four-star hotel. And the old man had left with cold in his heart...