Antoine Bonvoisin is a worker and shop steward in a struggling doll factory. When a new wave of layoffs is announced he calls an impromptu meeting and tries to negotiate with the factory owner, a childhood friend of his named Jérôme Tiercelin. That same evening, Antoine and his wife Sandrine find out that they have won the lottery jackpot of just over 32 million francs. Unknown to his wife, Antoine decides to save the factory by investing his share of the winnings in it.
"Golden Boy" is an average Frenchman married to an average Frenchwoman. Their life is transformed by a gigantic lottery win but the first glimpse of heaven quickly turns to hell. It must be even tougher for the doomed factory's two struggling owners, but thank goodness there are women to take control ! Thereby hangs the moral of the story : When men finally realise that they ought to stick to fishing and let women run things, tommorrow will be a better day !"