I enjoy writing and directing family comedies so there’s no point depriving myself of the pleasure! I thought up ‘An Indian in the City’ in 1994 for my 11-year-old daughter, who was watching only American films because that’s all there was available. Why should the Americans have the monopoly? Eight million people went to see my film. That shows it fulfilled a demand. (Hervé Palud in “Le Figaro”, December 10th 1998)