April 1943. A convoy of the Foreign Legion enters El Ksour in Tunisia, which has been laid waste and is now occupied. The convoy's mission: To remove six billion in gold ingots from a bank. Suddenly, the men are sprayed by violent gunfire: the enemy is there. Four fierce men survive: the Morfalus. The mission must be carried out. In the strong room, all eyes riveted on the safe, Sergeant Augagneur dreams: four survivors, six billion: a million and a half for each. Many adventures ensue, in the center of which the ingots glimmer. Will the sergeant, the smartest of the Morfalous, manage to achieve his ends?