The policeman Stan Jalard and his colleague Simon Lecache are rather fed up with police work. They are toying with the idea to quit police service in order to run a hotel on the Antilles. Single father Lecache has already asked his son Christian about it. But at the very evening when Lecache tells Jalard that his son approves of their plan, Lecache is murdered by the professional killer Charly Schneider.