Azad (Jean-Paul Belmondo), Ralf (Robert Hossein) and 2 other accomplices rob a suitcase of emeralds from a rich Greek citizen, M.Tasco. When Abel Zacharia (Omar Sharif), the Athenian police chief, surprises Azad's car in front of Tasco's house on the night of the robbery, he decides to let Azad and his team go, hoping he could retrieve the emeralds for himself. Follows a chase between Azad and the corrupt cop through Athens' streets which culminates to the final scene which will be later borrowed by Witness in 1982.