French tale about cat and mouse "game" between cops of the Homicide Squad and a gang of professional robbers, where wild goose chases follow after wild goose chases. And, one day, the cops succeed in catching the leader of the gang after a payroll truck robbery. The leader, Sartet (Raymond Pellegrin) and one of his men are under arrest and brought to the police headquarters. But his daughter tells the story to his boyfriend, himself the leader of a petty hoods gang. And the thugs decide to attack the police headquarters - the mighty Quai des Orfèvres - to escape the father of their leaders's fiancée. But the attempt fails, and the young gangsters decide to kidnap the police superintendent's brother, a soccer star, in exchange of the discharge of the big shot.