The heroine of La Bonne Tisane (Good Medicine) is a young nurse (Estella Blain) on her first tour of duty. No sooner has she begun making her rounds than she is accosted by a wounded gangster (Bernard Blier), who'd been caught in the crossfire of a territorial takeover. The gangster tries to use the girl as a hostage in an escape bid, but he softens his adversarial attitude towards her as the night wears on. Offering contrast to the sensitive dedicated nurse is the gangster's blowsy, hardbitten gun moll (Madeline Robinson). Standing on the sidelines throughout most of the proceedings is Raymond Pellegrin as the nurse's would-be boyfriend.