The literal translation of Le Feu aux Poudres is The Burning Fuse. The title itself is symbolic, referring to the fact that time is running out for its protagonist, undercover policeman Ludo Ferrier (Raymond Pellegrin). Infiltrating a gang of gunrunners, Ferrier makes a tactical error by falling in love with the gang-leader's moll (Françoise Fabian). As much a musical as an actioner, Le Feu aux Poudres even allows one of the villains (Dario Moreno) to burst into song!