Noël (Bernard Blier), a grown-up mama's boy, falls heir to a busy matrimonial bureau. Assuming command of the operation, Noël becomes fascinated with the various degrees of loneliness which prompt his clients to seek out his services. As a result, he begins to place his own loneliness and sense of inadequacy in perspective.