Seven pals decide to take a few days'holidays to free up the time necessary to pull three enormous pranks. Their aim is to ridicule three established bodies: the army, the church and the administration. Quite arbitrarily, they set their hearts on two peaceful sub-prefectures, Ambert and Issoire. Broudier, disguised as a government minister, turns up at the barracks, demands and obtains the organization of night maneuvers. The following day, Bénin, dressed up as a reverend, preaches in the cathedral of Issoire a sermon against the precepts of the Church. As for Lesueur, he disturbs the inauguration of the statue of Vercingétorix by an MP. But the holidays are over. The seven of them can'r part without a last joke...