Matou is an innocuous, gentle-looking man. He is married to a formidable, even a frightening woman, who is as dissatisfied with him as he is with her. He knows everything there is to know about restoring and authenticating manuscripts, particularly ancient ones, through his job at the museum. One day, it occurs to him that his skills could be put to use in a more personal way, and he embarks on a private career of re-arranging the documents of people who have had the misfortune to be married to the wrong people. When a policeman client of his seeks to unmask Matou's activities, he discovers that the power of the meek-looking man's unassailable documentation is greater than he had imagined. Even when the police are truly on his trail, there is little they can do.