Gabriel Pelletier’s life is no bed of roses. Not because of his job: he is a successful sales manager. But on account of his complicated – and not always law-abiding - family and in-laws. His daughter Nicole has fallen for a young man who is not only a revolutionary student but the son of a Sicilian mobster named Lombardi. Bernard, his brother-in-law and an inveterate womanizer, has fallen for one of Lombardi’s sexy daughters. Pelletier’s own brother, Albert, an avant- garde filmmaker, is in trouble with the omnipresent Lombardi. And then Pelletier discovers his maid Maryse is a Maoist militant! In the end, poor Gabriel can’t take it anymore. He hits the road and calls it quits.