Monsieur Gentil runs a perfume factory. He is a shy man, bullied by Madame Marthe, the manager, and spurned by Cléo, the young travel agent he is in love with. He 'd rather be a tough guy than a wet blanket and his meeting with Durante, a gangster, will be decisive. Considering him a providential piggy bank, Durante, following the advice of his boss Spinosa, entrusts the" education" of Gentil to two experts, Perrugo and Bersone...