In this wartime comedy, Gregoire (Jean Lefebvre), an irrepressible tale-spouting French postman, is unable to convince his fellow villagers that he blew up a nearby bridge, thus slowing a German troop movement. Perhaps he actually did it. When a military "accident" leads the Germans into the village seeking the culprit and reprisals, the postman volunteers that he is the guilty party, but even now he is not believed -- even by the Germans. At long last, the Americans arrive, and they are willing to let him look good in front of his countrymen; they make it look as though he captured a whole group of Germans single-handedly. At last, he has his day of glory.