No sooner has she moved into her new apartment than Irene Cazenave, the widow of a well-known police detective, is asked by a colleague of her late husband, inspector Brénot, to assist him in a criminal investigation. Indeed, the caretaker of the block in which she lives, a provocative lady all the female tenants distrusted and all the males craved, has just been murdered.