Gaston has always wanted to be a clown, which is not to please his father, a stern notary. The latter is adamant : he will never allow his son to tarnish his reputation. Frustrated Gaston falls in love for a pretty circus rider and draws closer and closer to his vocation. Gaston's father dies but goes on interfering, from heaven this time. Cunning and persistence will finally help Gaston to be the clown he has always dreamed of being.