This story is based upon a curious case which has, however, repeated itself several times, that of a change of sex. Charlie, engaged to a charming girl, finds out, much to his distress, that his nature has changed both physically and morally. His marriage is impossible, and a doctor completing the metamorphosis, the ex-Charlie, now Charlotte, suddenly disappears. Two years later, his old friend Gaston finds that his friend is now starring in a cabaret, and in love with another man... One can well imagin the complications that this rare situation brings in its rain...