In this story, the ambitions of the get-rich-quick crowd come crashing down around their ears as they hitch a ride on a speculation bubble involving sugar-commodities pricing. Raoul (Gerard Depardieu) is a hot-shot commodities broker who sweet-talks Adrien (Jean Carmet), a quiet and unassuming man, into taking his wife's inheritance and using it to speculate on the recent rise in sugar prices. Raoul is able to pry more money away from Adrien when he shows him how much his first, more conservative speculations have made. Commodities speculators know that when the market is going their way, their earnings multiply many-fold. However, in the heat of the moment, they sometimes forget that when prices go the wrong way, their losses can also multiply. In this story, the con-man is taken in by his own con, for Raoul has also entered the sugar market, using every bit of money he can scrape together. When the market turns around, they both land in the soup together.