Dr. Brézé and his sons, all surgeons with limited abilities fight any competition on their sector with all means. Especially a well-known operating surgeon Pierre Losseray, which wants to operate again after a cardiac infarct and a longer recovery break. Night for night he is terrorized by the old Brézé with calls, being accused by him of the murder of patients, threatens with measures of the physician chamber.