Rather than revealing any of the numerous incidents in the story, let’s just say that Asterix, Obelix the brave Gauls and the mean Romans are in it as well as the whole host of René Goscinny and Albert Uderzo original characters, all playing their traditional – let’s say the word – historical roles. After all, the film is only a new chapter in their lengthy story. Or is it? For the first time Asterix will here swing into homeric battle with Obelix… Obelix will turn Asterix in to the Romans… Asterix will restore the fallen Caesar to power… Tunnabrix will steal the Roman tax collector’s chest, only to have it stolen from him in turn… And the magic potion will be replaced by Mathusalix’s Super-Magic-Potion… So is this an Asterix turned inside-out? Certainly not. Everybody is completely in character, but… well, it’s too complicated. It takes a whole movie to explain it.
"I was amazed by Claude Zidi's screenplay for the film. I read it to be sure that the tale respected my characters, but I didn't meddle at all. Filmmaking is a specific craft with its own rules. That, in fact, is simultaneously the difficulty, the risk, and the excitement of the movie : it combines two worlds, the fantasy of comic books and the realism imposed by recognizable actors in flesh and blood... For me, when I saw Asterix and Obelix portrayed by heavy-weights like Clavier and Depardieu, I recognized my creatures but knew I was no longer in control of anything."