Palmer is convinced that he'll have no trouble carrying out his mission. But shortly after his arrival on the island paradise, he rapidly discovers that nothing happens here the way it does elsewhere. However, he's determined not to give up, but the road that lies ahead is long and tortuous. Traps, insane kidnappings, underhand maneuverings, heroic chases, surprising encounters and explosions abound. Palmer ends up finding Leoni and it's thanks to him that the detective will discover the island's true secrets and a new way of approaching life.