Blocked in the corridors of time, Godefroy de Montmirail and his faithful servant Jacquouille are projected into an era of profound political and social upheavals: the French Revolution... To be more precise, the Terror, a period of enormous danger during which Jacaquouille La Fripouille's descendants, confirmed revolutionaries, confiscate the castle and all the property of Godefroy de Montmirail's descendants, arrogrant aristocrats on the run, whose lives are hanging by a thread.