Patrick Lechat learns that his father, the famous writer Jo Lechat, who he never knew, has just died, leaving behind a vast fortune.
Couldn’t be better! Patrick and his family are going through a difficult period money-wise.
Albert doesn’t believe in work. He lives by bartering, alone in the middle of nature with his faithful wild boar. He happens to be the sole inheritor of Lechat’s estate.
Patrick must therefore meet Albert. Albert is quite ready to renounce his inheritance because he doesn’t want anything. He’s for the abolition of money. Couldn’t be better!
Except that… Pat must bring Albert to Paris to sign documents renouncing his inheritance. Except that… it will take more time than expected. Except that… there’s mean old Albert!