Maurice works in police headquarter’s immigration department. He’s single, adores Spanish music and spends his leisure time at the Spanish club “Les Trottoirs.” Captain Lancret asks him to help with his investigation into the murders committed by fake green card traffickers. During this turbulent investigation, a friendship develops between Lancret and Maurice which leads them to discover the head of a criminal organization who they’re incapable of arresting.
Adapted from the thriller series "Les trottoirs de Belgranode" by Pierre-Alain Mesplède, published in 1995.