Insurance investigator Ronald Fox Terrier (Michel Serrault) looks into a questionable claim of disability feigned by Papu (Jean Poiret) in this situation comedy. When both men are dunked into the waters at a holy shrine, the faking Papu finds himself unable to get out of his wheelchair, while Ronald's mute voice is miraculously restored. Terrier has an affair with the vamp Sabine (Jeanne Moreau) before returning home to his emotionally detached wife (Sylvie Joly).