Alfred (Michel Serrault) doesn't work. He lets his wife do that. Instead, he plays the horses, and wanders about, hitchhiking. His sly laziness serves him in good stead when he is kidnapped by people he thought were giving him a ride. He wakes from unconsciousness in a coffin in Istanbul, pockets full of counterfeit cash. Another gang, not the one that kidnapped him, accosts him and tries to find out what kind of smuggling scheme would send him in the coffin. The original gang then makes its presence known, and Alfred tries with some skill to play one against the other in this gangster farce.