Doctor Galipeau has a brother, Emile, whose wife has just given birth to a baby boy and who dreams of owning a house. He has just examined Louis Martinet, an old man who, according to him, is in the last stages. That is why he advises Emile to purchase Martinet's house for an annuity. Unfortunately for the Galipeaus, not only does Martinet recover but, month after month, year after year, the "dying man" proves hale and hearty as well! Whereas the greedy Galipeaus fall from the frying pan into the fire...