The year is 50 AD and Julius Caesar is hungry for new conquests. At the helm of his triumphant legions, he decides to invade a small island at the very edge of the known world, a mysterious land named Britain.
In this Gaul village, Asterix and Obelix already have their hands full, since their chief has entrusted them with the task of making a man of his good-for-nothing nephew Justforkix, freshly arrived from Lutetia - a task that is proving all but easy.