Antoine Carco, the very Parisian owner of a famous cabaret, is an astute and selfish businessman with a sure touch. But suddenly his turbulent and secret past catches up with him in the shape of an old army friend who crossed over to the wrong side of the tracks. This man calls him from a phone booth in Hong Kong, fatally wounded by a bullet. He reminds him that he saved his life several years before and makes him swear to come and fetch his son Bao, a five-year-old Chinese boy... and 40 million dollars! Carco sets off on a crazy adventure that brings him into contact with the very upright Father Hervé Tarain and, even worse, their supernatural doubles or rather "opposites": an honest Carco and a cynical Tarain...
Such mysterious moments lead to outstanding films. Clavier, Depardieu. And the comic genius of Jean-Marie Poiré. Paris, Hong-Kong, Macao. Special effects, a thousand stunts, gorgeous girls, a deadly story... deadly funny. Macao, Hong-Kong, Paris. Months of shooting on an extraordinary scale. 3,500 shots. Scope, Dolby, action... cut. Months in the studio, special effects. Laughter and, once more, Clavier, Depardieu, gorgeous girls, Boeings and stunts. Extravagant. An unbelievable adventure. Released on october 24. Number one box-office hit in 1995. A wondrous production. A waking dream blended with infinite happiness. Lines outside every theatre. The laughter of millions of children of all ages. The sheer magic of the cinema. Prodigious talent. And the wild generosity of our "Guardian Angels". Out of this world."