Tran and three friends take to the water to flee Vietnam. While the three others are sent to Belgium, Tran ends up alone in Paris. He is exploited by fellow countrymen in the name of Asian solidarity, and constantly moves from family to family, but Durieux, a former scout, comes to his aid in the end, Tran becomes integrated thanks to the creation and success of an Asian-inspiredrock group, "The Sons of the Mekong"...