Militantropos captures the human condition through the fractured realities of the Russian invasion of Ukraine. The film pieces together everyday lives transformed by war — those who flee, those who lose everything, and those who stay to resist and fight — tracing both the instinct to survive and the need for closeness. Amid devastation and atrocity, the human is absorbed into war — and war, in turn, becomes part of the human.