At the wheel of his van, the Alsatian painter Roger Dale drives across Europe with trepidation, heading toward Bosnia and Herzegovina. In the back of the van, he is transporting his greatest masterpiece, an impressive series of 100 paintings: *Struthof, the 100 Views of Freedom*, created in 1994 within the grounds of the Nazi concentration camp at Natzwiller-Struthof in Alsace.
As he awaits his arrival in Sarajevo at the Collegium Artisticum gallery to exhibit the work, he tells his story, shares his memories and reflections on the world, and speaks of his insatiable need to paint as a way of thinking through and healing the world.