A true wilderness reserve, the Philippine archipelago boasts one of the richest biodiversities on the planet: tens of thousands of species, half of which are found nowhere else. Nestled on the island of Luzon, Mount Tapulao is a tropical paradise, still largely unknown to science, but also a symbol of the climatic and human threats that endanger these fragile ecosystems.