2025, the year of the escalation of a total and deadly war—one that nothing and no one seems able to stop—targeting both military personnel and civilians, and whose toll is now estimated at more than one and a half million dead or wounded on both sides. But 2025 is also the year of our break with Donald Trump’s America—an America prone to violent and unpredictable reactions, which risks abandoning the Old Continent, its most loyal ally for 80 years, in the face of Vladimir Putin. How can we stop this bloodbath on our doorstep? How can we contain the Kremlin’s leader, a dictator whose predatory logic threatens to spread beyond Ukraine? Sabotage, ghost ships, interference operations, and drone overflights: he is already waging a hybrid war against the rest of Europe. Is an armed conflict now possible between Europe and Russia? Joining President Emmanuel Macron’s team—just as he did in his first film four years ago—Guy Lagache offers exclusive footage of the fierce diplomatic battle being waged behind the scenes by the French and Europeans in the face of these threats.